menu
  • Vyhledávání
  • APS v Hayes Lemmerz Autokola: rychle a účinně

    Společnost Hayes Lemmerz Autokola implementovala a využívá APS systém i2 Factory Planner. Provedení implementace svěřila společnosti LOGIS. Projekt byl realizován v rychlém tempu a přinesl velmi dobré výsledky v podobě snížení zásob a zlepšení zákaznické spokojenosti.

    1.3.2005

    Společnost Hayes Lemmerz Autokola, a.s., člen Hayes Lemmez International, Inc., je přední výrobce a dodavatel autokol. V závěru roku 2002 se společnost Hayes Lemmerz Autokola rozhodla pro nasazení systému i2 Factory Planner pro pokročilé plánování a rozvrhování. Erich Zipser, předseda představenstva a generální ředitel Hayes Lemmerz Autokola k důvodům realizace projektu říká: „Automobilový průmysl je nesmírně náročným a nekompromisním prostředím. Jeho dodavatelské řetězce neustále zvyšují své nároky na každý ze svých článků. Podniky, které chtějí uspět již nemohou spoléhat pouze na to, že jsou schopny vyrábět produkty s vynikajícími technickými vlastnostmi a s vysokou kvalitou – musí umět nabídnout víc. V posledních letech rychle rostou zejména požadavky na flexibilitu, rychlost, přesnost a spolehlivost dodávek, tedy na úroveň zákaznického servisu. Řada parametrů zákaznického servisu je ale silně ovlivněna tím, jak přesně, hladce a s jakým výkonem běží procesy realizace zakázky. Se zlepšováním zákaznického servisu je tedy nezbytné zlepšovat úroveň provozní dokonalosti podniku. Jsou to imperativy dneška. Na podporu jejich naplnění jsme se rozhodli uplatnit pokročilé plánovací technologie a využít je ve prospěch účinnějšího řízení podniku.“ „Dodavatelem technologií a implementačním partnerem nám byl náš osvědčený partner, společnost LOGIS. Pro implementaci APS systému i2 Factory Planner jsme společně s LOGIS vypracovali poměrně náročný harmonogram. Jsme potěšeni, že se potvrdilo, že naše plány nebyly přehnaně optimistické.“ uvádí Ludmila Fonioková, ředitelka pro informatiku. „Použili jsme implementační metodiku LOGIS Fast Track, která nás jasně vedla: nedovolila nám vstupovat do slepých uliček, ukousnout si příliš velké sousto najednou, nebo přešlapovat na místě. To nám umožnilo dosáhnout významných cílů projektu již po velmi krátké době. První implementační etapě (BR1) jsme věnovali své kapacity po devět pracovních týdnů a výsledky nás příjemně překvapily. Realizací
    etapy BR1 jsme získali následující schopnosti:

    • Lepší přehled o schopnosti uspokojit požadavky zákazníků a identifikovat související problémy s větším předstihem a s větší přesností
    • Zlepšená celková přehlednost (visibilita) propojením podnikových procesů prodej-výroba-nákup
    • Zlepšená schopnost plánovat požadavky na materiál
    • Zlepšená schopnost v plánování kapacit

    Také v další, tříměsíční etapě BR2 se nám dařilo plnit plán ? jak z pohledu času, tak výsledků.

    • Schopnost globálně optimalizovat plán
    • Rychlá reakce na požadavek zákazníka
    • What-if simulace plánu ? tvorba variant plánu
    • Vyhodnocování variant plánu z finančního pohledu
    • Rychlá aktualizace plánu jako reakce na změnu situace

    Myslím, že rozhodně můžeme konstatovat, že dosažené výsledky splňují naše očekávání.“ „Uplatnění technologií pokročilého plánování zvýšilo průhlednost a konzistenci procesu prodej-výroba-nákup“, komentuje Jiří Adámek, výkonný ředitel podniku a dodává: „Projekt také současně posílil některé naše důležité schopnosti. Například identifikovat potenciální úzká místa v plnění zakázek dříve, než skutečně vzniknou a včas přijmout příslušná opatření, nebo schopnost plánovat požadavky na materiál s vyšší přesností a v delším časovém horizontu. Umožnil nám také citlivěji reagovat na změny situace. Příznivě se odrazil na hladině našich zásob – při detailních měřeních samozřejmě vidíme, že zde i nadále dochází k průběžnému kolísání, ale jejich dlouhodobá hladina, tedy hladina, kolem které zásoby kolísají, se snížila cca o 30 procent. I tento výsledek rozhodně stojí za pozornost.“ Závěrečné hodnocení patří opět generálnímu řediteli, panu Erichu Zipserovi: „Jsme rádi, že jsme našli odvahu ‚jít do toho‘. Výsledky projektu jednoznačně naplnily naše očekávání. Ačkoli se při zpětném pohledu může zdát, že to vše šlo hladce, a že to vlastně bylo snadné, jsem si vědom toho, že v průběhu projektu musela být překonána řada překážek, prosazena řada změn. Oceňuji proaktivní přístup realizačního týmu, zvolené postupy, metodiky i technologie. Pracujeme nyní efektivněji a s větším přehledem. Mnoho problémů, na které jsme dříve naráželi, jsme nyní schopni identifikovat předem a včas najít řešení, jak se jim vyhnout. Jsme teď schopni mnohem rychleji a přesněji reagovat na jakoukoli změnu, která se týká plnění zakázky. Naše spolupráce s LOGIS nám pomáhá rozvíjet naše schopnosti a zdokonalovat se. Umožňuje nám nejen snižovat náklady, ale zejména posilovat naši pozici flexibilního a spolehlivého článku řady řetězců v automobilovém průmyslu.“

    O společnosti Hayes Lemmerz

    Hayes Lemmerz International, Inc. je jeden z celosvětově vedoucích globálních dodavatelů automobilových a komerčních kol pro silniční dopravu, brzd, hnacích ústrojí, závěsů, konstrukčních a jiných odlehčených komponent. Společnost má přes 40 závodů, 3 společné podniky ve kterých pracuje přibližně 11.000 zaměstnanců. Hayes Lemmerz Autokola, a.s. je členem skupiny Hayes Lemmerz International, Wheels Group. Je výrobcem ocelových autokol pro osobní automobily. Je významným dodavatelem koncernů VW, Ford a OPEL. V poslední době získal kontrakt na dodávky pro nový závod Toyoty v Kolíně a PSA v Trnavě.

    O společnosti LOGIS

    LOGIS je dodavatelem expertních služeb a informačních technologií pro pokročilé plánování a rozvrhování. Dodávky jsou prováděny formou projektů zaměřených na zlepšení efektivity řízení a podporu obchodní úspěšnosti zákazníka. V rámci svých řešení společnost LOGIS používá metody a postupy pokročilého řízení a plánování, včetně vysoce výkonných informačních technologií z kategorie řízení dodavatelských řetězců (SCM) a pokročilého plánování (APS).