menu
  • Vyhledávání
  • MSV Metal Studénka řeší rostoucí složitost řízení nasazením APS

    MSV Metal Studénka, a.s., výrobce zápustkových výkovků a podsestav pro železniční průmysl, na přelomu let 2008 a 2009 významně posílil a modernizoval své výrobní kapacity. Velká investice do výrobních zařízení však vyvolává změny, které zvyšují složitost řízení procesu realizace zakázek. Aby se zajistilo optimální využívání nových kapacit, rozhodla se společnost, souběžně s investicemi do výrobních zařízení, realizovat také projekt pokročilého plánování (APS.) Partnerem pro realizaci projektu se na základě vítězství ve výběrovém řízení stala firma LOGIS.

    Studénka, 1.6.2009

    Společnost MSV Metal Studénka, a.s. je přímou pokračovatelkou firmy Vagonka Studénka, která byla založena v roce 1900. Dnes je MSV předním evropským výrobcem, dodávajícím zápustkové výkovky, výlisky a podsestavy pro železnici i další průmyslová odvětví. MSV Metal Studénka a.s. je členem skupiny International Railway Systems S.A. se sídlem v Lucembursku. Ing. Jaroslav Zajíc, CSc., generální ředitel a člen představenstva k rozhodnutí realizovat projekt pokročilého plánování říká: „V posledních měsících investujeme značné prostředky do rozšíření výrobních kapacit společnosti. Řadu operací, které jsme dříve prováděli v kooperaci, budeme nyní realizovat vlastními silami. Rozšíření výroby však s sebou přináší větší nároky na její řízení a plánování. Efektivní koordinace celého spektra výrobních kapacit našeho podniku představuje velmi rozsáhlý úkol. Víme, že to bude kvalita řízení výroby, která rozhodne o tom jak efektivně dokážeme využít nová zařízení. V zájmu maximálního zhodnocení naší investice jsme se proto rozhodli posílit současný systém řízení společnosti nasazením systému pokročilého plánování (APS). Od jeho využívání si, kromě rychlejší návratnosti investice do výrobního zařízení, slibujeme také zvýšení spolehlivosti dodávek našim zákazníkům. Na dodávku systému pokročilého plánování jsme se rozhodli vyhlásit výběrové řízení. Udělali jsme to i přesto, že jsme byli s produkty i službami firmy LOGIS, která nám dodala náš dosavadní podnikový informační systém ERP, velmi spokojeni. LOGIS je dnes nesporně jedním z nejvýznamnějších dodavatelů systémů APS v České republice. Byli jsme si však dobře vědomi i toho, že systémy ERP a APS jsou zcela odlišné, a že pozitivní zkušenosti získané s dodavatelem jednoho nástroje nemusí předurčovat jeho schopnosti být stejně kvalitním dodavatelem nástroje odlišného. Od dalších dodavatelů jsme se navíc opakovaně dozvídali, že řešení APS společnosti LOGIS je sice špičkové, ale příliš drahé. Výsledek našeho výběrového řízení však potvrdil že systém APS i2 od společnosti LOGIS je skutečně řešením nejlepším a přitom nikoliv nejdražším. Řada dodavatelů nám v průběhu výběrového řízení doporučovala vyměnit náš stávající systém ERP za jiný s cílem zlepšit funkci plánování. Tuto cestu jsme hned od počátku odmítli. Se současným ERP systémem FACTORY ES jsme spokojeni. Funkce poskytované tímto systémem v oblasti podnikové administrativy vyhovují našim potřebám. Na základě zkušeností jiných podniků však také víme, že výměnou ERP se v oblasti plánování a řízení zpravidla nedosáhne žádných významných zlepšení. O vítězství společnosti LOGIS ve výběrovém řízení nerozhodla jen mimořádně výkonná technologie za příznivou cenu, ale také kvalita konzultačních služeb. Odborníci LOGISU nás v průběhu výběrového řízení přesvědčili nejen svými znalostmi ovládání a logiky fungování nově nabízeného produktu, ale také svým profesionálním přístupem k analýze výchozího stavu procesu plánování a konkrétními návrhy na jeho zlepšení. Důležitou roli pro nás sehrál i fakt, že LOGIS je pravděpodobně jediným dodavatelem v celé střední a východní Evropě, který se na oblast plánování procesu realizace zakázek ve výrobních podnicích dlouhodobě specializuje a již řadu let realizuje většinu svých projektů právě v této oblasti. LOGIS je také schopen uplatňovat svá řešení nejen doma, ale i v zahraničí, a některé specifické komponenty řešení dokonce samostatně vyvíjí. A to bylo pro naši společnost, která je členem mezinárodní skupiny firem IRS Group, rovněž velmi důležité.“ K průběhu a výsledkům projektu Jaroslav Zajíc dodává: „Profesionální přístup konzultantů LOGISu a dobrá orientace v problematice řízení a plánování výrobního podniku kterou prokázali při výběrovém řízení se potvrdil i během implementace systému. LOGIS dosahoval i v minulosti v tomto směru nadstandardních výsledků. Nejinak tomu bylo i tentokrát. Největším překvapením pro mne však byl velký pokrok v metodice řízení projektu. V porovnání s implementací ERP systému, kterou u nás LOGIS prováděl před více než deseti roky, jsme nyní již od podpisu smlouvy znali harmonogram projektu až do úrovně jednotlivých aktivit, práva a povinnosti obou smluvních stran jakož i detailní popis řešení nestandardních situací. Díky nové metodice řízení probíhal projekt hladce a jeho cíle byly splněny. Nyní dokážeme výrobu plánovat a řídit mnohem efektivněji. Dovedeme výrazně přesněji stanovit termíny realizace zakázek a s větším přehledem a vyšší mírou přesnosti řídit zásoby materiálu i polotovarů. Očekávám, že se tato zlepšení brzy projeví i v kvantifikovatelných parametrech výkonnosti podniku jako jsou obrátka zásob, termínová spolehlivost dodávek nebo délka průběžné doby výroby.“ Výkonný ředitel společnosti LOGIS Ing.Tomáš Vojtík k průběhu projektu dodává:“ Pokud si odmyslíme požadavky na technické řešení projektu, můžeme konstatovat, že mezi klíčové faktory úspěchu projektu zaměřené na změnu procesů bezesporu patří práce projektového týmu a podpora managementu. Bylo pro mne potěšením účastnit se pravidelných kontrolních dnů v průběhu implementace. Bylo vidět, jak úspěšně se projektový tým vypořádával s nástrahami implementace, jakými byly například úkoly na přípravu dat, vytvoření plánovacího modelu se zohledněním úzkých míst výrobního procesu MSV a změnou dlouholetých zvyklostí ve svých rutinních činnostech. Jsem rád, že naše metodika a přístup k implementaci byly projektovým týmem a managementem MSV přijaty a využívány jako prostředek k dosažení cíle projektu.

    O společnosti LOGIS

    LOGIS je dodavatelem expertních služeb a informačních technologií pro pokročilé plánování a rozvrhování. Dodávky jsou prováděny formou projektů zaměřených na zlepšení efektivity řízení a podporu obchodní úspěšnosti zákazníka. V rámci svých řešení společnost LOGIS používá metody a postupy pokročilého řízení a plánování, včetně vysoce výkonných informačních technologií z kategorie řízení dodavatelských řetězců (SCM) a pokročilého plánování (APS).