menu
  • Vyhledávání
  • WALTER ENGINES ladí s LOGISem výkon procesu plnění zakázek

    Společnost WALTER ENGINES, tradiční výrobce leteckých motorů, zahájila projekt, jehož cílem je zvýšení spolehlivosti dodávek a zvýšení průchodnosti výroby. Tento účel bude naplněn prostřednictvím kvalitativní změny procesu plánování a řízení výroby s využitím systému pokročilého plánování i2 Factory Planner od společnosti i2 Technologies. Partnerem při realizaci tohoto projektu je společnost LOGIS.

    Praha, 21.4.2006

    Společnost WALTER ENGINES je tradičním výrobcem leteckých motorů a jejich dílů. Mezi její klienty patří Rolls-Royce, SNECMA a Turboméca. V prostředí leteckého průmyslu, ve kterém WALTER ENGINES působí, stále rostou požadavky na kvalitu, spolehlivost dodávek, zkracování dodacích lhůt a celkovou pružnost reakce na měnící se podmínky. Tato skutečnost vedla management WALTER ENGINES k rozhodnutí o zásadní změně procesu plánování a řízení. Václav Havlan, finanční ředitel WALTER ENGINES, v této souvislosti uvádí: „Naše společnost prošla v posledních letech celou řadou změn, s jediným cílem – posílit vlastní konkurenceschopnost. Co se kvality naší produkce týče, patříme mezi světovou špičku. Naučíme-li se také být rychlejším, spolehlivějším a pružnějším dodavatelem, otevře nám to cestu k dalšímu růstu. Už nyní víme o tom, jaké aktivity budeme moci rozvinout, a nejde o růstový záměr vyjádřený pouze v jednotkách procent. Z toho odvozujeme význam našeho projektu, to také určilo náš přístup k výběru dodavatele a řešení. i2 Factory Planner od i2 Technologies je zcela jistě vynikající produkt, ale zkušenosti a schopnosti expertů z LOGISu v oboru pokročilého plánování opravdu u nás nemají konkurenci. Tyto schopnosti ani zdaleka nekončí u znalosti APS systému, ostatně dobrou znalost vlastního produktu považujeme za samozřejmou. Na LOGISu si zejména ceníme jak dokáže spojit podnikové cíle jeho klientů se službami a technologiemi, které poskytuje a s jakou suverenitou se orientuje v konkrétní podnikové situaci. Provedení výběrového řízení jsme věnovali více času, než jsme původně zamýšleli. Čas jsme ale dokázali dobře využít a některé naše myšlenky tak mohly dobře dozrát. Například naše původní představa, že nejvhodnšjším dodavatelem APS systému bude ten, kdo je našim dodavatelem ERP, ta vzala za své. Hlavní hodnota totiž není ani tak v produktu, ale ve schopnosti vašeho dodavatele dosáhnout co nejlepšího výsledku. Výroba ve společnosti WALTER ENGINES je rozdělena na tři oblasti: výroba leteckých motorů, generální opravy leteckých motorů a výroba komponent pro letecký průmysl. Ve všech těchto oblastech průběžně vzniká značné množství požadavků na výrobu a kompletaci dílců, dodávky materiálů od subdodavatelů nebo součástí od kooperujících firem. Všechny vstupy pak musí být ve správný čas připraveny k montáži či expedici. Ale problém nekončí zvládnutím koordinace výrobních aktivit. Výroba je jen jednou součástí logistického řetězce. Jsou na ni bezprostředně navázány aktivity nákupu a prodeje. Ve všech těchto oblastech neustále dochází k menším ale i větším překvapením: zákazník pozmění své požadavky, subdodávka od dodavatele je k dispozici jindy, než jsme počítali, nebo problém vznikne ve výrobě. Ačkoli situace se mění pod rukama, rychlost a spolehlivost dodávek zůstává mezi prvořadými požadavky zákazníků. Ve WALTER ENGINES jde nyní o to zvládat takové situace výrazně lépe, než doposud. Cílem je reagovat na každou změnu situace rychlým nalezením nejlepšího řešení, které je vyjádřeno aktualizovaným plánem. Plánem, který bude vypracován rychle, plánem který umožní průběžně zvládat nečekané události a vytěžit ze situace maximum možného. „Samozřejmě, že výrobu ve Waltrovce plánujeme i dnes a bez APS“, říká Petr Kocián, vedoucí logistiky WALTER ENGINES a pokračuje: „proto abychom drželi krok s požadavky našich odběratelů, již řadu let využíváme plánovací funkce postavené na tradičním konceptu MRPII, které jsme postupně zdokonalili vlastními nadstavbami jako jsou výstupní sestavy, programy v excelu apod. Při jejich využívání jsme však stále častěji naráželi na problémy s přesností plánu, schopností rychle reagovat na změny nebo vysokou pracností údržby plánu. Často jsme byli zklamáni, když jsme po velmi usilovné práci našli nějaké řešení a později se ukázalo, že jsme si na jiném místě způsobili ještě větší problém. Problémy, které v zájmu dodržení našich závazků vyvolávay potřebu dispečerského nebo chcete-li urgentního řízení, spočívajícího často v hašení požárů nebo ve střelbě od pasu. Na jakékoliv další systematické zlepšování naší výkonnosti, jako např. zkrácení dodacích lhůt, větší pružnost reakce na požadavek klienta nebo lepší koordinace dodávek, nám zbývalo jen minimum času a energie. Proto jsme se rozhodli k zásadnímu kroku – změně procesu plánování výroby s využitím nástroje pro pokročilé plánování výroby. Víme, že tato změna nebude snadná ani po stránce technické, ani po stránce lidské. Budeme měnit nejen tradiční pracovní postupy a návyky, ale taky lidem rozkryjeme karty s informacemi, které pro řízení potřebujeme, ale dnes jen těžko získáváme.“

    O společnosti LOGIS

    LOGIS je dodavatelem expertních služeb a informačních technologií pro pokročilé plánování a rozvrhování. Dodávky jsou prováděny formou projektů zaměřených na zlepšení efektivity řízení a podporu obchodní úspěšnosti zákazníka. V rámci svých řešení společnost LOGIS používá metody a postupy pokročilého řízení a plánování, včetně vysoce výkonných informačních technologií z kategorie řízení dodavatelských řetězců (SCM) a pokročilého plánování (APS).